Bądź przykładem – praktyki ciągłego doskonalenia Amery Williams
Aby program ciągłego doskonalenia przyniósł oczekiwany skutek, musi opierać się na dobrym przykładzie. Oto trzy sposoby na szybkie wprowadzenie tej metody:
- Błyskawicznie przeprowadź analizę przyczyny źródłowej. Jeśli coś zauważysz, zatrzymaj się i napraw to. Nie wracaj do biura, żeby wysłać maila lub zadzwonić. Przedstaw problem swojemu zespołowi i pokaż im jak korzystać z narzędzi do rozwiązywania problemów. Spróbuj od razu skorzystać z analizy „5-Why”. Twój zespół na pewno będzie o tym pamiętać i z pewnością Ci podziękuje.
- Regularnie bierz udział w kluczowych czynnościach poświęconych doskonaleniu. Najlepszym sposobem na pokazanie ludziom, że Ci nie zależy – jest po prostu nieprzychodzenie. Przecież właśnie dlatego przychodzisz na występy swojego dziecka, idziesz na mecze czy zabierasz głos w dyskusjach o ważnych sprawach. Zależy Ci na tym i swoją obecnością pokazujesz swoje wsparcie. Pokaż więc swojemu zespołowi, że im też kibicujesz.
- Poświęcaj dużo uwagi rezultatom ciągłego doskonalenia. Jak niektórzy powiadają, ‘najlepiej przywołać pszczoły łyżką świeżego miodu’. I to powiedzenie szczególnie sprawdza się w tym przypadku. Pokazywanie Waszych osiągnięć będzie wysłaniem niezwykle motywującego przesłania dla Twojego zespołu. Poczują się docenieni, szanowani i potrzebni.
Podczas następnego spotkania zespołu czy wizyty w miejscu ich pracy, poświęć chwilę na podkreślenie ich osiągnieć i podziękowanie za włożony wysiłek.
Amery Williams
Vice President of Global Continuous Improvement at Kaizen Collab
Tłumaczenie: