2,5 miliarda połączeń telefonicznych w ciągu trzech miesięcy – gdzie i do kogo? Przeczytaj…
Brak wydajnego transport publicznego w Indiach tworzy popyt na transport taksówkowy, jak nigdy wcześniej.
Zgodnie z danymi Truecaller, aplikacji identyfikującej dzwoniącego [according to data], około 2,5 miliarda połączeń telefonicznych wykonano w okresie od 1 stycznia do 17 kwietnia br. pomiędzy mieszkańcami Indii a operatorami taksówek. Poniżej analiza tych wartości:
Rodzaje połączeń do operatorów taksówek w Indiach
Taksówka – 48,3%
Inne usługi przewozu osób – 45,7%
Ola – 4,1%
Uber – 1,6%
Easy Cabs – 0,4%
źródło: Truecaller. Dane od 1 stycznia do 17 kwietnia 2016 r.
Większość połączeń telefonicznych – 48,3 proc. – wykonano do lokalnych przewoźników taksówkowych. Dane „pochodziły z przychodzących i wychodzących połączeń telefonicznych otagowanych jako usługi taksówkowe” napisała na blogu firma Truecaller [said in a blog].
Większość istotnych połączeń kolei podziemnej jest przeładowana, stąd tak ogromny popyt na taksówki w trzeciej największej azjatyckiej gospodarce [congested and overcrowded (pdf)]. Wielkość indyjskiego rynku taksówkowego [taxi market in India] szacowana jest na około Rs80 000 crore (12 miliardów dolarów amerykańskich) — ale tylko 5 proc. tego rynku jest zorganizowana.
Uber vs. Ola
Dane Truecaller rzucają także trochę światła na intensywną rywalizację pomiedzy Olą a Uberem w Indiach. Jak dotąd Ola wiedzie prym – w znaczeniu jej geograficznego zasięgu – z usługami dostępnymi w 100 miastach [100 Indian cities]. Uber działa obecnie w 27 miastach [27 cities]. Dane dotyczące połączeń telefonicznych pokazują, że istnieje większe zapotrzebowanie na taksówki Ola.
Według Truecaller, pomiędzy Olą i jej klientami wykonano 102 miliony połączeń. W przypadku Ubera było to 39 milionów.
źródło: Truecaller. Dane od 1 stycznia do 17 kwietnia 2016 r.
źródło: http://qz.com/
tłumaczenie: