Klucz do produktywności pracowników
Według Roberta Samuelsona w ostatnim artykule w Washington Post, jednym z prawdziwych sprawców obecnej sytuacji gospodarczej naszego kraju [red. USA] jest kwestia powolnego wzrostu produktywności. Powolny wzrost wydajności przekłada się na powolny wzrost płac. W trakcie wyborów prezydenckich 2016 roku kandydaci, którzy opowiadają o stagnacji płac, przedstawiają podobne stanowisko jak ich wyborcy, nawet jeśli nie mają oni zbyt wielu rozwiązań tego problemu.
Produktywność pracownika jest filarem ożywienia gospodarki, ale Samuelson nie doszedł do sedna sprawy, dlaczego wydajność spadła. Wschodzące gospodarki oparte są na wzajemnych relacjach, ale pracownicy, którzy czują się niedowartościowani, będą działać z minimalnym zaangażowaniem, pozostawiając niewykorzystany ogrom kapitału ludzkiego. Wydajność nie będzie rosła, jeżeli pracownicy nie będą angażowani w procesy. Organizacje nie angażują swoich pracowników w sposób, który rodziłby doskonałość. Większkość pracodawców nie kształtuje kultury prawdziwego przywództwa w miejscu pracy.
Szacunki pokazują, że przedsiębiorstwa wydają niemal 14 miliardów dolarów rocznie na szkolenia dotyczące przywództwa, ale jak mówi niedawny raport McKinsey inwestycje tychże pracodawców nie wiele wnoszą. Błędem większości firm jest postrzeganie przywództwa jako dodatku [ang. add-on]. Prawdą jest, że przywództwo musi być kształtowane. Każda osoba posiada unikatową kombinację talentów, mocne strony i umiejętności, które w połączeniu z jego pasją stają się największym atutem. Jednak zbyt mało ludzi naprawdę rozumie swoje przywództwo, aby samodzielnie zastosować je w miejscu pracy.
W wyniku braku jasności czyichś indywidualnych umiejętności związanych z przywództwem, wiele osób próbuje robić rzeczy, do których nie ma naturalnych zdolności, ani nie czuje pasji. Żadna ilość treningów dotyczących „przywództwa” nie poprawi podstawowego braku orientacji lub błędnej lokacji. Wyzwaniem dla liderów biznesu jest znalezienie światełka [oryg. ang. clarity] w sobie i stać się przykładem, aby wszczepić przywództwo w innych.
Rzeczywista zmiana nastąpi, gdy przywódcy organizacji będą postępować w ten sposób każdego dnia.
Przywództwo, jak relacje międzyludzkie, jest kłopotliwe. Jeżeli szkolenia mogłyby produkować przywódców, to miliardy wydane na nie, wskazywałyby inne efekty. Ale jeśli tylko firma ma zdrowe podejście, oparte na uwalnianiu autentycznego przywództwa spośród indywidualności, zmiany pojawią się z korzyścią dla wszystkich. Ktoś z przywódców firmy musi skoncentrować się na kształtowaniu skutecznego przywództwa, tak, aby liderzy organizacji stali się nauczycielami.
Jeśli więc chcesz zwiększyć produktywność w twojej organizacji, staraj się zapewnić, aby kształtowanie przywództwa modelowane było we wszystkich poziomach organizacji [ang. top level down]
Kathleen Schafer to lider, mówca i autor kreujący dla osobowości i organizacji ścieżki do zrozumienia istoty przywództwa. Dowiedz się więcej na www.kathleenschafer.com.
Źródło: LinkedIn.com
Tłumaczenie: