National Grid zapłaci 3 miliony funtów za niewłaściwe zarządzanie procesami
National Grid (red.: brytyjski operator gazowo-elektryczny) zgodził się z decyzją Ofgem – Office of Gas and Electricity Markets (red.: brytyjski regulator rynku gazu i elektryczności) – dotyczącą przekazania 3 milionów funtów na rzecz organizacji charytatywnej zajmującej się ubóstwem paliwowym pn. National Energy Action (NEA) po tym jak nie udało mu się wykonać zobowiązania związanego z naprawą wycieków gazu w swojej sieci dystrybucyjnej.
Maxine Frerk, starszy partner Ofgem, powiedziała: ‘National Grid zdaje sobie sprawę z tego, że stosowane procesy zarządcze nie były właściwe i nie udało się osiągnąć założonych celów.’
‚National Grid zapewnił Ofgem, że podjął wystarczające kroki, aby osiągnąć te cele w przyszłości.
‘Ten wydatek jest sygnałem dla wszystkich operatorów sieci energetycznych, aby realizowali założenia związane z kontrolą cen i zapewniali klientom usługi dobrej jakości.’
Regulator stwierdził, że National Grid nie zrealizował celu związanego z przeprowadzeniem “nienaglących” (non-urgent) napraw w trzech spośród swoich czterech sieci dystrybucyjnych przez dwa lata z rzędu – od 2013 do 2015 roku.
Operator energetyczny zapewnił Ofgem, że brak realizacji tych założeń nie sprowadził na nikogo zagrożenia utraty życia.
Ofgem zmniejszył także o 2 miliony funtów wysokość wynagrodzenia, które National Grid może otrzymać od swoich sieci dystrybucji gazu po tym, jak firma nie spełniła celów dotyczących poziomu satysfakcji swoich klientów.
Szefowa NEA, Jenny Saunders, powiedziała: ‘NEA wykorzysta te środki do realizacji swojej misji – pomocy w zapewnianiu rozwiązań w sytuacjach niedostatku paliwowego [eng. fuel poverty], szczególnie poprzez efektywność energetyczną i poprawę stanu ogrzewania. Razem z National Grid i Ofgem rozwijamy program inicjatyw, o których powiemy więcej w najbliższych tygodniach.’
Przygotowała: Dina Patel
źródło: thecqi.org
tłumaczenie: